ZetaDisplay tecknar tilläggskontrakt med Swedish Match

Malmö –ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) har tecknat ett tilläggskontrakt inom befintligt ramavtal med Swedish Match. Företaget har varit kund sedan 2015 och tilläggskontrakt omfattar skärminstallationer hos ledande butikskedjor runt om i Sverige under 2020. Det totala kontraktsvärdet beräknas till 5 miljoner kronor.

"Riktad digital kommunikation i beslutsögonblicket är avgörande i dagens butiksmiljö och vi är glada för kundens fortsatta förtroende", kommenterar Per Mandorf, koncernchef och VD.

Malmö, 18 maj 2020

För vidare information, vänligen kontakta:

Per Mandorf, Koncernchef & VD
Telefon +46 704-25 82 34
Email per.mandorf@zetadisplay.com  

Ola Burmark, CFO
Telefon +46 708-21 57 86
E-mail ola.burmark@zetadisplay.com

Daniel Oelker, Chief Communication Officer
Telefon +46 708-45 80 54
E-mail daniel.oelker@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay driver den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra koncept och vår mjukvara påverkar människors beteende vid beslutstillfället i butiks- och offentliga miljöer samt arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage som vi utvecklar och erbjuder som SaaS-lösningar. ZetaDisplay är en europeisk ledare och kommer att driva den fortsatta konsolideringen av marknaden organiskt och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö, omsätter 436 Mkr och sysselsätter 160 medarbetare vid nio kontor i sex europeiska länder. Totalt hanterar bolaget 50 000 installationer på 50 marknader. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen Nasdaq [ZETA]. Mer information på www.zetadisplay.com

Om Swedish Match

Swedish Match är ett globalt företag med marknadsledande varumärken inom tobak och icke-tobaksprodukter för vuxna konsumentupplevelser, samt tändstickor och tändare.  Några av dessa välkända varumärken är General, Longhorn, ZYN, Game, Red Man, Fiat Lux och Cricket. Försäljningen är koncentrerad till Norden och USA, samt vissa andra marknader.

 

Bilaga