Workday utnämns till ledare inom Gartner Magic Quadrant för Cloud HCM-sviter för 1,000+ anställda

Positionerad som ledare för femte året i rad med högsta övergripande position gällande förmåga att utföra

STOCKHOLM, Sweden, Dec. 09, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Workday, Inc. (NASDAQ:WDAY), ledande inom molnapplikationer för ekonomi och HR, meddelar idag att de utsetts till ledare i Gartner Magic Quadrant för Cloud HCM Suites för företag med över 1000 anställda1. Workday erkänns som ledare för femte året i rad med högsta placering gällande övergripande förmåga att utföra.

Nu mer än någonsin förlitar sig företag på Workday Human Capital Management (HCM) för att svara på snabbt föränderliga förhållanden – oavsett om de härstammar från COVID-19, ett förnyat fokus på tillhörighet och mångfald eller ett skiftande affärslandskap. Mer än 7700 kunder, inklusive Club Med, Dow Chemical, Home Depot , Humana , Mastercard , Tokyo Electron och Wegmans, använder Workday, inte bara för att hantera förändringar utan också för att snabbt anpassa sig och utvecklas i en föränderlig värld.

Kontinuerlig innovation
Workday fortsätter att leverera sin produktvision och förnya sig på ett sätt som förändrar HCM-teknikmarknaden. Med inbyggd maskininlärning i sin underliggande plattform, har Workday utvecklat en unik kompetensgrund som driver en grundläggande förändring i hur organisationer kan ta till vara på kompetens för att möta föränderliga affärsbehov. Genom att omdefiniera vad ett HR-system behöver vara – intelligent, engagerande och möjliggörande – har Workday HCM avancerat långt utöver traditionella system för att hjälpa kunder att förbättra sin organisatoriska smidighet och driva framgång i en kompetensbaserad ekonomi.

Under det senaste året har Workday levererat flera nya produkter och lösningar som hjälper kunder att möta ständigt föränderliga behov. Workday Help, som tillhandahåller skapande och hantering av fall inom HR och Workday Journeys, som erbjuder concierge-liknande vägledning för att hjälpa människor genom avgörande händelser, de har utökat Workday People Experience med hyper-personalisering för att hjälpa arbetsgivare att bättre engagera och stödja sina anställda. Workday People Analytics, en förstärkt analysapplikation, kan identifiera arbetskraftens största risker och möjligheter och leverera dessa insikter i ett format som är enkelt att ta till sig. Workday Extend gör det möjligt för kunder och partners att bygga applikationer och tillägg utöver Workday för att möta deras unika affärsbehov.

Förutom detta har Workday Services tillhandahållit mer än 125 lösningar för att hjälpa företag att fortsätta arbeta på distans och säkert återvända till arbetsplatsen i pandemin. För att stödja organisationer som deltar i kampen mot rasism och social orättvisa, har Workday VIBE Central- och VIBE Index-lösningar lanserats för att hjälpa arbetsgivare att skapa mer rättvisa och inkluderande arbetsplatser.

Utförande som möjliggör kundframgång
Workday fortsätter att uppleva allt starkare kundanpassning globalt och har distribuerats i mer än 170 länder. För att säkerställa att Workdays kundcommunity – som representerar mer än 45 miljoner arbetstagare – får fullt stöd, har företaget utökat sitt partner-ekosystem till mer än 200 programvaru-partnerföretag och mer än 13,500 certifierade resurser totalt.

Med över 70 procent av kunderna som gått live på Workdays-applikationer och inser dess värde, har Workday fortsatt att göra framsteg med implementering hos företag som sträcker sig från hundratusentals anställda till upp till en miljon – den största skalbara cloud core HCM-implementeringen som någonsin uppnåtts med ett företag på en enda användare.

Workdays pågående engagemang för kundnöjdhet och framgång har drivit olika nya initiativ för att förbättra kundupplevelsen och hålla kunderna uppdaterade på de senaste tillgängliga teknikerna. Till exempel kan prenumerationsbaserade Workday Framgångsplaner göra det möjligt för kunder att välja bland en mix av utbildning, verktyg och tjänster som passar deras medarbetare, inlärningsstil och affärsmål. Workday strävar också efter att säkerställa att kunderna får möjlighet att implementera nya uppdateringar som släpps var sjätte månad.

Kunderkännande
Gartner Peer Insights dokumenterar även kundupplevelse genom verifierade betyg och användarrecensioner. Workday-kundrecensioner från och med 9 november 2020 inkluderar följande:

  • ”Workday har inte bara stora möjligheter idag, utan tänker alltid på morgondagen ... De är också mycket bra på att snabbt anpassa sig till situationer som uppstår utan förvarning, till exempel den nuvarande pandemisituationen." – IT-gruppchef i tillverkningsindustrin [läs hela recensionen]

  • ”Workdays åtagande är kundframgång. ... Användarupplevelsen är överlägsen och deras engagemang för ständiga förbättringar är det som gjorde valet enkelt för oss.” – Vice president i tillverkningsindustrin [läs hela recensionen]

  • ”Partnerskapet har varit exceptionellt. Deras närvaro vid lansering var fantastisk och hjälpte till att säkerställa att alla problem vi upplevde snabbt löstes.” – Vice president i finansbranschen [läs hela recensionen]

Kommentar till nyheterna
”Vi tror att Gartners erkännande av Workday som Cloud HCM-ledare för femte året i rad speglar vår förmåga att kontinuerligt förnya, uppfylla våra löften och tillhandahålla oöverträffad smidighet i en tid då kunderna behöver en pålitlig partner för att hjälpa till att navigera i oväntade förändringar," säger David Somers, chef Talentoptimering, Workday. "Vi kommer att fortsätta att tillhandahålla flexibla, datadrivna teknologier och lösningar som inte bara stöder utan också ger våra kunder möjlighet att trivas i de mest utmanande av tider."

Ytterligare information

Gartner ”Magic Quadrant for Cloud HCM Suites for 1,000+ Employee Enterprises,” av Jason Cerrato, Chris Pang, Jeff Freyermuth, Ron Hanscome, Helen Poitevin, Sam Grinter, Ranadip Chandra, Amanda Grainger , 9 november 2020.

Nödvändig ansvarsfrånskrivning:
Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänst som nämns i sina forskningspublikationer och rekommenderar inte teknikanvändare att välja endast de leverantörer som har högst betyg eller annan beteckning. Gartners forskningspublikationer består av Gartners forskningsorganisationers åsikter och bör inte tolkas som faktiska uttalanden. Gartner avstår från alla garantier, uttryckta eller underförstådda, med avseende på denna forskning, inklusive garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst syfte.

Gartner Peer Insights-recensioner utgör de subjektiva åsikterna för enskilda slutanvändare baserat på deras egna erfarenheter och representerar inte Gartners eller dess dotterbolags åsikter.

Om Workday
Workday är en ledande leverantör av molnapplikationer för ekonomi och HR och hjälper kunder att anpassa sig till och utvecklas i en värld i förändring. Workdays applikationer för ekonomisk förvaltning, HR, planering, spend management och analys används av tusentals organisationer världen över – från medelstora företag till över 45 procent av Fortune 500-koncerner. För mer information om Workday, se workday.com.

Workday framåtblickande uttalanden
Detta pressmeddelande innehåller framtidsinriktade uttalanden inklusive bland annat uttalanden om den förväntade prestationen och fördelarna med Workdays erbjudanden. Orden "tro", "får", "kommer", "uppskatta", "fortsätta", "förutse", "tänka", "förvänta", "söka", "planera", "projekt" och liknande uttryck är avsedda att identifiera framåtblickande uttalanden. Dessa framåtriktade uttalanden är föremål för risker, osäkerheter och antaganden. Om riskerna uppstår eller antaganden visar sig vara felaktiga, kan faktiska resultat skilja sig väsentligt från de resultat som dessa framåtblickande uttalanden innebär. Risker inkluderar, men är inte begränsade till, risker som beskrivs i vår ansökan till Securities and Exchange Commission (“SEC”), inklusive vårt formulär 10-Q för det finansiella kvartalet som slutade den 31 juli 2020 och våra framtida rapporter som vi kan lämna in med SEC då och då, vilket kan få faktiska resultat att variera från förväntningarna. Workday påtar sig ingen skyldighet att, och har för närvarande inte för avsikt att, uppdatera sådana framåtblickande uttalanden efter datumet för denna release.

Alla icke-släppta tjänster, funktioner eller funktioner som det hänvisas till i detta dokument, vår webbplats eller andra pressmeddelanden eller offentliga uttalanden som för närvarande inte finns tillgängliga, kan komma att ändras efter Workdays godtycke och kan komma att inte levereras som planerat, eller alls. Kunder som köper Workday, Inc.-tjänster bör fatta sina köpbeslut baserat på tjänster, funktioner och funktioner som för närvarande är tillgängliga.

© 2020 Workday, Inc. Alla rättigheter förbehållna. Workday och Workday-logotypen är registrerade varumärken som tillhör Workday, Inc. Alla andra märkes- och produktnamn är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör respektive innehavare.

För mer information:
Patrick Evenden, Workday
patrick.evenden@workday.com

Lovisa Fredriksson, presskontakt
lovisa.fredriksson@thepr.network