SkiStar publicerar årsredovisning för 2016/17

SkiStar AB (publ) publicerar idag årsredovisningen för 2016/17 på företagets webbplats, https://www.skistar.com/sv/Corporate/Investerare/Finansiella-rapporter/ där den finns tillgänglig för nedladdning. Med hänsyn till vår miljö och omvärld har vi beslutat att endast trycka årsredovisningen i begränsad upplaga. Den kan beställas via info@skistar.com.

Denna information är sådan information som SkiStar AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 17 november 2017 klockan 07.30 CET.

Ytterligare information lämnas av:
Mats Årjes, Verkställande direktör, tel +46 (0)280 880 80
Bo Eriksson, tf Ekonomi- och finansdirektör, tel +46 (0)280 880 81

Kort om SkiStar:
SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 31 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Verksamheten delas in i de tre segmenten; Skidanläggningar - Drift, Infrastruktur och Exploatering.